Wednesday, November 21, 2007

Kenangan MPPUIAM - Sincere, Reliable, Committed

Cuti semester memang dinantikan oleh kebanyakan kawan2 ku. saya pun suka jgk cuti. tapi kalau lama2 duduk kampung nih, mahu bosan rasanya. maklumlah, kawan2 sebaya kebanyakannya dah keje n yang masih belajar pulak, jadual cuti mereka berlainan sket. apa2 pun selamat bercuti kepada semua.
sperti biasalah, pasti saya akan mengadap komputer kesayangan. saya pun bukak la semula folder SRC. banyak sangat kenangan yang berlaku. baik manis mahupun pahit. tiba2 terasa nak berkongsi dengan sahabat2 pengalaman perjalanan setahun ditaklifkan amanah sebagai SRC uiam.

selepas syura pertama di UIAM Kuantan...

keje kene jalan jgk w'pun tak endorse lagi!!


group binding : shukri berlakon je tu. buat2 tiup pulak.


candid!! : endorsed jgk akhirnya...

saya, hazraat, izuwan n abg ibni bersama2 sub-com.

Haa.. ni baru je endorsed. banyak lagi pengalaman yang dilalui. hm, kalau ikutkan, pengalaman 4 bulan pertama digantung tak bertali sememangnya agak mengajar diri supaya bersabar. tatkala inilah diriku mulai kenal siapa yang prejudis, siapa yang menyokong, siapa oportunis, siapa kawan dan lawan. segala2nya ter'jahar' di depan mataku. mungkin ini hikmah yang Allah tunjukkan supaya diriku lebih berhati2 dalam menilai orang2 di sekeliling. saya hanya mampu berdoa agar peristiwa ini tak berulang pada src kali ni. bagi saya, tak sepatutnya perkara ini belaku di sebuah pusat pengajian yang bertaraf antarabangsa. golongan cerdik-pandai pasti boleh menilai dengan baik. kesannya pada rakan2 mahasiswa. saya dambakan keberanian rakan2 mahasiswa. bukan kita ingin menentang. tapi kita perlu sedar kita punyai hak dan kita perlu perjuangkan hak kita.

0 comments: