Sunday, December 16, 2007

Ziarah!!!

Semalam rakan sebilikku sibuk mengemas compartment dia. Hehe, banyakla habuk yang Berjaya disapu bersih. Teringatla pada blog ni yang dah dua minggu tak di’update’kan. Ntah kenapa ntah. Semalam juga saya berkesempatan menziarahi ustazah zaidah yang mengajar saya bahasa arab sewaktu di tingkatan 6 dahulu. Alhamdulillah bukan sahaja dapat berjumpa dengan ustazah tetapi dapat juga bertemu rakan lama yang telah tamat pengajiannya di US. Dapat la jugak saya mengambil semangat daripada dia untuk meneruskan pengajian saya di peringkat master dan phd kelak. Doa2kan saya Berjaya, insyaAllah.

Rupa-rupanya ustazah mengalami penyakit ‘misteri’. Semuanya gara-gara sikap manusia yang ingin mencapai sesuatu tetapi memohon pertolongan daripada ‘orang’ yang salah. Apa2 pun, menurut suami ustazah, semuanya dah ok. Cuma ustazah masih lagi trauma. insyaAllah, kita sama-sama doakan ustazah cepat pulih seperti sediakala yer.

Tiba di Klang, saya dapat rasakan suasana yang jauh berlainan daripada UIA. Rindu pada sistem pentarbiahan di KISAS yang pernah saya lalui satu waktu dahulu. Saya berbangga dan berterima kasih kepada guru-guru dan sebior-senior saya dahulu yang membentuk saya. Alhamdulillah Allah gerakkan hati saya untuk ke sana dahulu. Walaupun asramanya semalam sunyi (sbb bdk2 tengah cuti), tapi dapatla teringat zaman-zaman belajar di sana dulu.

Harapan pada junior yang masih berada di KISAS agar dapat meneruskan dan mempertahankan keunikan di KISAS nih.

0 comments: