Monday, July 6, 2009

Eldaterra : Straight A's

En Amin menyampaikan ceramah

MasyaAllah, lamanya niat di hati nak update blog ni. Setelah berminggu-minggu ketiadaan masa yang sesuai untuk menulis, alhamdulillah dapat juga saya curi masa sedikit hari ini.

Terima kasih saya ucapkan kepada RK Training terutamanya Abg. Amin kerana sudi mengajak saya dan rakan serumah saya, Hariri untuk berprogram bersama Eldaterra (SSP Cyberjaya). Seperti yang saya jangkakan, sememangnya pelajar-pelajar SSP 'happening', aktif, tidak mudah mengaku kalah dan bijak untuk saling menghormati.

Seperti biasa, tugas ice-breaking diberikan kepada saya. Saya memutuskan untuk menggunakan ice-breaking yang simple dan mudah. Maklumlah, pelajar-pelajar SSP semuanya mmg mantap dan 'happening' dah. hehe.. Terima kasih kepada Hariri yang turut membantu saya menghidupkan suasana dan menjadi 'stand' mikrofon. (hehe..)

Wah!! Berjalan berpegangan tangan lah!

Dalam banyak aktiviti yang dijalankan, saya teringat kembali saat saya di Kolej Islam dahulu. Kemanisan ukhuwwah memang terasa kerana susah dan senang kami lalui secara bersama sebagai satu batch. 3 peringkat ukhuwwah yang diajar dahulu: (i) husnuszon (bersangka baik), (ii) salamatus sadri (berlapang dada), (iii) ithar (melebihkan sahabat lain dari diri sendiri).

Saya kagum dengan seorang peserta yang sanggup sujud dan membenarkan rakan-rakannya berdiri di atas badannya semata-mata untuk menyelesaikan tugasan berkumpulan. Scary juga saya melihatnya.


Relaku berkorban demi sahabatku tersayang.


Wah! Macam tugu negara!

Walau apa pun, terima kasih atas memori indah bersama anda semua. Didoakan moga anda semua beroleh kejayaan ayng diimpikan, insyaAllah.



"carilah helah untuk berkawan, jangan cari alasan untuk bermusuh"

0 comments: