Monday, July 21, 2008

RK Training: SSP beraksi di Cyberjaya

ihsan www.aminidris.com

Pada 19 Julai yang lepas, saya berpeluang bersama-sama membantu encik amin idris menjayakan program motivasi pelajar cemerlang Sekolah Sri Puteri di cyberjaya. kali ini, seramai kurang lebih 150 orang pelajar tingkatan tiga turut serta dalam program pagi ke petang ini. secara keseluruhannya, peserta-peserta SSP begitu bersemangat dalam menjayakan program tersebut.

saya juga telah diberi peluang untuk melaksanakan 'ice-breaking'. hehe... gementar pun ada sebenarnya. walau apa pun, hermanas SSP memang yang TERBAIK kerana memberi kerjasama yang cukup mantap kapada barisan fasilitator. macam mana?? best tak main 'futsal'?? hehe...



aik?? buat ape tu? jangan jatuh sudah.


beberapa tips yang amat berguna bagi pelajar-pelajar dikongsi oleh encik amin pada sesi pagi dan diteruskan acara explorace pada sesi petang pula. nak tau tips cara belajar yang bijak?? ha, jemputlah kami;) secara konklusinya, antara tips yang dikongsi berkaitan keupayaan diri, rahsia belajar berkumpulan, teknik-teknik mengingat. alhamdulillah segala-gala tips ini berjaya disampaikan dalam bentuk yang praktikal supaya mudah difahami.


berikut beberapa suasana explorace yang sempat saya rakamkan melalui telefon bimbit saya. saya ditugaskan menjaga 'check point' "you are under arrest!!".. hehe.. mari sama-sama saksikan:


ya Allah, seksanya...



nak buat macam mana ni??



eh.. baik-baik.. jangan sampai pengsan!!!



jom kita doa dulu.. moga-moga dapat ilham...



laa... smpat ber'posing' lagi??


semoga segala tips yang dikongsi dapat membantu adik-adik SSP dalam PMR yang akan datang. pohon kemaafan jika terdapat kekurangan sepanjang program berlangsung. SALAM KECEMERLANGAN. anda memang yang TERBAIK!!!

0 comments: