Wednesday, December 17, 2008

10 hari tidak menjenguk : mengapa??

assalamualaikum dan salam sejahtera semua!!!:)

akhirnya dapat juga melayari internet. masa 10 hari diguna sepenuhnya menguruskan proses temuduga, rumah sewa (hehe), clearance, barang-barang keperluan diri untuk pupillage etc..

temuduga
alhamdulillah saya pergi menghadiri beberapa temuduga untuk pupillage saya. pelbagai cara dan gaya saya alami. ada yang sekadar bertanya soalan, ada yang memberi tugasan menulis surat dan pelbagai lagi. segala-galanya memberi pengalaman yang sangat berharga buat diri saya. ada yang bertanya, kenapa perlu pergi semua temuduga?? jawapannya cukup mudah. creating options for myself :)

rumah sewa
3 hari juga la kami guna untuk membersih rumah sewa kami. alhamdulillah dapat rumah sewa dengan kadar yang berpatutan. rumah bukanla besar pun. satu hari sahaja dah boleh siap. cuma buat kerja sedikit demi sedikit:) jemputla ke rumah (hehe..) dekat dgn jusco tau.

pupillage
alhamdulillah isnin lepas saya mendaftar diri untuk memulakan pupillage saya. hari pertama dan kedua pihak firma menganjurkan kursus induksi untuk kami:)

ha!!! apa yang menarik, di tengah-tengah satu sesi, tiba-tiba penggera kebakaran berbunyi. tetapi penggera tersebut takdela macam di sekolah-sekolah atau universiti. penggera tersebut sama seperti di pusat membeli-belah apabila ada pengumuman ingin dibuat. hehe.. jadinya, kami pun tidak berganjak la sehingga la datang orang memberitahu tentang kebakaran di tingkat atas. fuh..

okla.. sekadar ini sahaja. ada kerja:)

0 comments: