Friday, June 27, 2008

Kem Kecemerlangan Pelajar2 Tajaan MARA

pada 24 jun hingga 26 jun yang lepas, saya bersama rakan saya berpeluang pula untuk menjadi fasilitator jemputan bagi menjayakan kem kecemerlangan pelajar-pelajar tajaan MARA. program yang bertempat di MFI (unikl) bangi ini disertai hampir 300 orang pelajar dari ipts tempatan. pelbagai ragam dan gaya dapat saya lihat. namun kesemua pelajar ini memang memberi kerjasama yang amat baik sepanjang program ini dijalankan.

program kendalian telaga biru ini menampilkan barisan penceramah yang terkenal seperti tuan haji muhammad bin zakaria (editor di telaga biru), prof. izzuddin (motivator), ustaz zahazan dan juga ustaz badlishah. slot ceramah yang disediakan sememangnya memberi informasi dan tips-tips yang berguna kepada pelajar-pelajar dalam mengejar kecemerlangan.

tertarik dengan matlamat MARA dalam mengadakan kursus ini iaitu bagi mencapai kecemerlangan JERI. J= jasmani, E=emosi, R=rohani dan I=intelek.

berikut beberapa gambar yang sempat diambil ketika program ini.


barisan fasilitator bersama prof izzuddin


bukti saya di sana!! france tu...


ustaz abdullah memberi pengisian


senaman bagi menyihatkan badan!!!


kumpulan ldk saya yang ramai!!!

sempat juga saya menjalankan beberapa aktiviti dalam kumpulan ldk saya walaupun waktu untuk ldk agak terhad. buat anak-anak buah ldk, bagi mencapai kejayaan, letakkan sasaran yang jelas, usaha bagi mencapainya. kejayaan bukan sahaja di dunia, tapi juga di akhirat!!! salam kecemerlangan!

6 comments:

Anonymous said...

that's really cute..wish i had one too.

Amin Mansor said...

spammer menyerang.Heehe..

zukhairi,saya berminat dengan penulisan anda bermotivasi ni. anda minat motivasi begitu juga saya. ;))

saya linkkan blog saudara

Anonymous said...

salam sukses.....
aminnnnnn

Anonymous said...

slm kecemerlangan!!
eh,mfi tu da dkt sgt dgn umah org..np tak singgah(^_^)

muhammad zukhairi said...

tak sempat la cik khalipah.hehe..

Anonymous said...

Jeles tgk kawan2 "berfoya-foya" di MFI. Sukses bro