Friday, December 26, 2008

Tahun Baru!!!


Beberapa hari sahaja lagi tahun 2008 akan pergi meniggalkan kita. semalam berlangsungnya sambutan hari natal. selamat hari natal!!

boleh dikatakan setiap tahun, pada penghujung tahun, keadaan di bandar kuala lumpur ini semakin happening. lebih-lebih lagi menjelang tanggal 1 januari. rata-rata remaja keluar dan berkumpul di kuala lumpur ini bagi menyambut kedatangan tahun baru. pelbagai ragam dapat dilihat.

saya pernah bersama rakan-rakan saya meninjau keadaan di menara berkembar menjelang detik 1 januari dan 31 ogos. hampir sama sahaja keadaannya. anak-anak muda sudah mula berhimpun sejak petang lagi. terfikir juga saya kenapa di masjid berdekatan kurang jemaahnya ketika maghrib dan isya'.. hm...
pada malam tersebut semuanya disaji dengan hiburan-hiburan berbentuk konsert. pelbagai ragam boleh dilihat. kadang-kadang seperti bukan berada di malaysia pula. hehe.. budaya barat seolah-olah mendominasi malam tersebut. sukar juga nak gambarkan. kepada pendakwah muda, cubalah anda melihat sendiri keadaan mad'u pada malam tersebut.



dalam kita gembira menanti kehadiran tahun baru 2009, jangan pula kita lupa bahawa pada 29 hb ini, kita terlebih dahulu menyambut kedatangan tahun baru islam. seharusnya sebagai umat islam, kita lebih merasai kehadiran tahun baru hijrah ini. pelbagai sirah yang berlaku pada zaman rasulullah sewajarnya diteladani. corak hidup yang ditunjuk oleh rasulullah perlu dicontohi jika kita benar-benar mengaku kita menyayangi dan ingin meneruskan perjuangan baginda.

selamat tahun baru hijrah!!!

1 comments:

Its me said...

selamat tahun baru 2009

moga lebih sukses sukses